Loading...
REGLEMENTEN 2017-12-06T12:25:10+00:00

Aanleveren muziek en beeldmateriaal (bekijk in .pdf)

Muziek in de kapel 2017-12-06T09:28:23+00:00

• aanleveren op originele cd
• af te spelen vanaf door familie/uitvaartondernemer zelf meegebrachte mp3-speler of iPod

Muziek en beeld in de aula 2017-12-06T09:28:01+00:00

Alleen beeld
• maximaal 6 afbeeldingen: aanleveren op usb-stick of per e-mail in jpg.
• meer dan 6 afbeeldingen: aanleveren op usb-stick. Kan worden afgespeeld als zichzelf steeds herhalende slide show. Stoppen en pauzes niet mogelijk.

Alleen muziek
• maximaal 6 muziekstukken: aanleveren op usb-stick of per e-mail in mp3.

Combinatie muziek en beeld
• 1 afbeelding + 6 muziekstukken: aanleveren op usb-stick of per e-mail (beeld in jpg, muziek in mp3)
• meerdere afbeeldingen gecombineerd met meerdere muziekstukken: aanleveren als 1 PowerPoint bestand op usb-stick. PowerPoint bestand wordt door Laurentius omgezet naar een wmv-bestand.

Algemeen 2017-12-06T09:27:01+00:00

• muziek en beeldmateriaal dient uiterlijk 24 uur voor aanvang plechtigheid te worden aangeleverd.
Laurentius is niet aansprakelijk voor de gevolgen van het niet tijdig of verkeerd aanleveren hiervan.
• muziek en beeld voor maandag: uiterlijk vrijdagochtend voor 11.00 uur aanleveren
• usb-sticks en cd’s: afgeven op kantoor.
• aanleveren per e-mail: laurentiusav@gmail.com

Accomodaties (bekijk in .pdf)

Extra brede oven 2017-12-06T09:30:26+00:00

• breedste oven in regio Rotterdam (1.05 m.)

Voorhal crematoriumpaviljoen 2017-12-06T09:30:08+00:00

• ruimte waar de invoerceremonie van de overledene in de crematieoven plaatsvindt
• maximaal 10 nabestaanden kunnen hierbij aanwezig zijn
• via camerabeelden is de invoerceremonie te volgen op de Lcd-schermen in de aula

Condoleanceruimte 2017-12-06T12:15:56+00:00

• condoleren in combinatie met auladienst: tot ca. 100 personen, waarvan ca. 30 zitplaatsen. Kan worden vergroot tot ca. 250 personen, waarvan 120 zitplaatsen
• consumpties worden geserveerd in buffetvorm
• dranken worden uitgeschonken aan de uitgiftebalie
• op verzoek kan worden uitgeserveerd

Familiekamer 2017-12-06T12:16:11+00:00

• aparte familiekamer voor ca. 15 personen

Aula 2017-12-06T12:16:17+00:00

• aula kan verkleind en vergroot worden
• auladienst gecombineerd met condoleance: tot ca. 100 personen
• auladienst zonder condoleren: tot ca. 350 personen, waarvan 120 zitplaatsen
• auladienst via schermen en luidsprekers te volgen in de andere ruimtes
• gebruik wierook alleen laatste plechtigheid
• AV-mogelijkheid voor afspelen van muziek en tonen van beeldmateriaal; ook live muziek mogelijk
• van het afscheid wordt standaard een opname gemaakt, blijft bewaard tot 1 maand na de plechtigheid

Kapel 2017-12-06T09:28:54+00:00

• biedt plaats aan ongeveer 100 personen, waarvan 76 zitplaatsen
• Eucharistieviering en Woord- en Communieviering mogelijk
• mogelijkheid tot afspelen van muziek en live muziek

Cremeren (met/zonder accommodaties) (bekijk in .pdf)

Onder nabestaanden / ‘zonder meer’ 2017-12-06T09:34:08+00:00

• het afscheid heeft elders plaats gehad
• de crematie wordt uitgevoerd door medewerkers van Laurentius zonder aanwezigheid van nabestaanden
• kosten: ‘crematie zonder meer’

Nabestaanden mee tot in de voorhal; zonder gebruik overige accomodaties 2017-12-06T09:33:09+00:00

• het afscheid heeft elders plaats gehad
• maximaal 10 nabestaanden begeleiden de overledene tot in de voorhal van het crematoriumpaviljoen, waar zij desgewenst de invoer in de oven meemaken
• duur maximaal 30 minuten
• kosten: tarief ‘nabestaanden mee tot in de voorhal; zonder gebruik overige accommodaties’

Met gebruik van accomodaties 2017-12-06T09:32:09+00:00

(keuze uit kapel, aula, familiekamer, condoleanceruimte, voorhal van het crematoriumpaviljoen)

Optie 1 (basis)
• overledene blijft na de plechtigheid en na vertrek nabestaanden in de aula of de kapel
• de overledene wordt door medewerkers van Laurentius naar het crematoriumpaviljoen gebracht
• inbegrepen in basistarief, geen extra kosten

Optie 2 (mee tot aan de luifel)
• na de afscheidsplechtigheid in aula of kapel begeleiden de nabestaanden de overledene tot aan de luifel van het crematoriumpaviljoen
• inbegrepen in basistarief, geen extra kosten

Optie 3 (mee tot in de voorhal van het crematoriumpaviljoen)
• na de afscheidsplechtigheid in aula of kapel begeleiden maximaal 10 nabestaanden de overledene tot in de voorhal van het crematoriumpaviljoen, waar zij desgewenst de invoer in de oven meemaken
• bij open gordijnen kan een grotere groep de invoerceremonie bijwonen
• niet inbegrepen in basistarief, extra kosten

Huisregels (bekijk in .pdf)

Parkeren 2017-12-06T09:37:22+00:00

• Op het terrein zijn 6 parkeerplaatsen beschikbaar. De uitvaartondernemer bepaald wie er gebruik mag maken van deze plaatsen. In overleg kunnen er een paar extra plaatsen gecreëerd worden. Deze extra plaatsen mogen de plechtigheid niet verstoren en niet ten koste gaan van de uitstraling van het terrein. Uitvaartbegeleiders van St. Laurentius kunnen te allen tijde auto’s laten verwijderen.
• Parkeren aan de straatzijde via kenteken parkeren.

Rouwauto 2017-12-06T09:36:55+00:00

• Voor uitvaarten inclusief gebruik accommodatie dient de rouwauto via de Nieuwe Crooswijkseweg het terrein te betreden.
• Voor technische crematies zonder aanwezigheid van nabestaanden dient de rouwauto via de Schuttersweg het terrein te betreden.

Catering 2017-12-06T09:36:33+00:00

• Indien bezoekers hun eigen consumptieartikelen mee willen nemen dient vooraf overleg plaats te hebben gevonden. St. Laurentius kan geen verantwoording nemen voor de samenstelling van de producten vanuit de voedselveiligheid.
• Bij het meebrengen van eigen consumptieartikelen wordt schotelgeld in rekening gebracht. Deze kosten hebben te maken met de inzet van materiaal en personeel.
• Er kan geen catering buiten op onze binnenplaats verzorgd worden, dit uit respect voor andere bezoekers van onze begraafplaats voor wie dit tot overlast zou kunnen leiden.
• Wensen m.b.t. de catering die afwijken van onze tarievenlijst dienen schriftelijk 36 uur voor aanvang condoleance te worden ingediend. Aanpassingen en of wijzigingen

Beeld en geluid 2017-12-06T09:36:02+00:00

• Het aanleveren van beeld- en of geluidmateriaal dient uiterlijk 24 uur voorafgaan de aan de plechtigheid plaats te vinden. Indien dit niet gebeurd kan het geweigerd worden.
• Beeld- en of geluidmateriaal aanleveren vlak voor de plechtigheid is niet mogelijk.
• De aula beschikt over een ringleiding.
• In de aula kan op verzoek een beeld- en geluidsopname van de plechtigheid gemaakt worden.
• In de kapel kan op verzoek een geluidsopname van de plechtigheid gemaakt worden.
• Er kan een geluidsinstallatie geplaatst worden bij het graf.

Gebruik kapel 2017-12-06T09:35:38+00:00

• In de kapel zijn alle attributen voor een viering en gebedsdienst aanwezig. Het gebruik hiervan moet vooraf worden aangegeven.
• In de kapel kunnen kaarsen gebrand worden

Gebruik aula 2017-12-06T09:35:21+00:00

• In de aula mag geen gebruik gemaakt worden van wierook. Voor de absoute wordt verwezen naar de kapel.
• In de aula staan kaarsen die branden op olie. Gewone kaarsen mogen niet ontstoken worden. In overleg kunnen er onder voorwaarden waxinelichtjes geplaatst worden.
• Bij groepen groter dan 100 personen dient onze aularuimte groter gemaakt te worden. Dit betekent dat de wand tussen aula en condoleanceruimte moet worden verwijderd. Na afloop van de auladienst dient deze ruimte omgebouwd te worden tot condoleanceruimte. Als de aanwezigen meelopen naar de luifel of het graf is dit geen probleem. Indien de genodigden niet meelopen adviseren wij de groep even naar buiten te gaan zodat het ombouwen gerealiseerd kan worden. Indien gewenst kunnen buiten zwarte tenten geplaatst worden waar men tijdelijk kan staan.
• Het ombouwen van de aula wordt vooraf in onderling overleg met de uitvaartleider vastgesteld.

Algemeen 2017-12-06T09:34:47+00:00

• Onder het gebruik van de accommodatie wordt verstaan: het gebruik van de familiekamer, aula, condoleance-ruimte en/ of kapel.
• De mogelijkheid om aula en kapel gecombineerd te gebruiken is aanwezig.
• De basistijd voor uitvaarten inclusief gebruik accommodatie bestaat uit 1 uur.
• Vanaf een half uur voorafgaande aan de plechtigheid kunnen genodigden reeds in de hal verzamelen.
• De overledene mag maximaal een half uur voor de plechtigheid worden binnengebracht.
• Bij annulering van een begrafenis of crematie binnen 48 uur voor aanvang van de plechtigheid worden de volledige kosten in rekening gebracht.
• Er kan een kruis bij het graf geplaatst worden.

Begrippenlijst (alleen in .pdf)

Reglementen (alleen in .pdf)